tisdag 11 augusti 2009

Framtidssäkra din skola!


Öppet brev till landets skolledare och andra som känner sig träffade...

Hej!




Jag heter Mattias Davidsson och är gymnasielärare och IKT-pedagog (Informations- och Kommunikations-Teknologi). På min skola har jag ansvarat för implementeringen av en dator per elev, och utvärdering av vilka verktyg för undervisning och kollaboration som finns att tillgå - gratis - på nätet. Ett arbete som jag dokumenterat på bloggen: "Datorn i skolan - pryl eller verktyg?".



Hur står din skola rustad inför framtiden?

Med start denna höst kan jag erbjuda er skola:





  • support inom IKT-området

  • analys av de  möjligheter till effektivisering i undervisningen som IKT medger

  • inspirerande och lärorika föreläsningar och workshops om framtidens skola, exempelvis till era fortbildningsdagar



Företräder du en skola som redan har, eller funderar på att implementera en dator per elev, samtidigt som du vill få ekonomin att gå ihop? Eller vill ni uppdatera och uppgradera ert arbete och kompetens inom IT i skolan i syfte att effektivisera skolarbetet och fullborda det demokratiska uppdraget? Har ni som mål att ta era ungdomar in i det framtida kommunikationssamhället?





Mer information om hur jag kan hjälpa er med dessa och andra närliggande frågor hittar du genom att klicka här.


autograf










Mvh

Mattias Davidsson, "Datorn i Skolan - Pryl eller Verktyg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar