måndag 18 augusti 2008

Webhallen saluför MSI WIND

Uppdatering 22 augusti:

Vi har sett det förut, och vi ser det igen. Ett utlovat datum som inte kan hållas. Tålamod...

Ursprungligt inlägg...

Nu verkar det klart. Som jag tidigare skrivit om, mest i termer av rykten, så kommer Webhallen att saluföra MSI-Wind, men inte under namnet Advent, utan under namnet MSI Wind. Förvirrande? Jo kanske, men inte om man hängt med i förvirringen ett tag. Titta här så får ni se beviset. Fast nu har jag ju inte varit och tagit på någon av exemplaren i butiken, men det verkar onekligen vara klart. Tjugonde augusti har man satt som datum. Det är om ett par dagar. Priset är inte så illa. Samma som för Acer Aspire One, med Windows XP. Någon Linux-variant syns dock inte till ännu. Och hur är det med elgiganten, som enligt tidigare rykten skulle saluföra MSI WIND - har man fått kalla fötter?

Jag vill tacka Deniz för tipset!

IDG.se om MSI Wind's kommande versioner.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Hej, jag ser att du ofta diskuterar Linux som ett alternativ för skoldatorn. En fråga jag har då är hur kommunen ställer sig till detta? I princip är ju allting annat än Windows otänkbart då upphandlingar som görs kring IT är skräddarsydda av Tieto Enator/Logica/Microsoft eller mindre aktörer till dessa. Att då använda Linux innebär ju att en stor del av upphandlingarna som görs blir obrukbara i skolan.

    Jobbar du för en kommunal eller privat skola? Jag har mycket svårt att se att en kommun skulle kunna godta att man använder sig av Open Source (tyvärr - då jag själv i många fall tycker att det är både billigare och bättre).

    SvaraRadera
  2. Ja, men har den verkligen kommit? Jag har beställt en hos webhallen, men den finns inte i lager. Jag har en känjsla av att det kan ta tid...

    SvaraRadera
  3. [...] Webhallen saluför MSI WIND « Datorn i skolan - pryl eller verktyg? [...]

    SvaraRadera